loading

Niezależnie od sytuacji zadzwoń na naszą infolinię:

32 301 99 99

W zależności od wielu kwestii, postępowanie na wypadek szkody może się nieznacznie różnić. Nasza obsługa dokładnie poprowadzi Cię przez cały ten proces!

___

Postępowanie w przypadku wystąpienia szkody różni się w zależności od właściciela pojazdu.

Kto jest właścicielem pojazdu?

  1. Tylko ja
  2. Ja i inny współwłaściciel
  3. Właścicielem jest ktoś znajomy np. partner
  4. Firma
  5. Leasing

Co w przypadku kiedy samochód nie jest zdolny do jazdy?

Jeśli samochód, który uległ wypadkowi nie jest w stanie dojechać do naszego salonu musisz skorzystać z usługi lawety. W tym celu musisz skontaktować się z ubezpieczalnią (swoją lub sprawcy), aby postawili lawetę. Uszkodzony samochód może pojawić się w naszym salonie szybciej niż masz umówioną wizytę. Nasi mechanicy odbiorą go i przygotują do dalszych kroków, a Ty na spokojnie odwiedzisz nasz salon w późniejszym czasie.

W przypadku kiedy nie przysługuje laweta z ubezpieczalni, można skorzystać z naszej lawety dostępnej 24h/dobę. Skontaktuj się pod numerem: 602623983

Gdzie sprawdzić swój numer ubezpieczenia samochodu?

Jeśli nie masz ze sobą potwierdzenia ubezpieczenia lub kartka z numerem gdzieś się zapodziała, spokojnie – możesz sprawdzić go na stronie internetowej Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Wybierz zakładkę „Jestem poszkodowany”, a następnie „Sprawdź ubezpieczenie OC sprawcy wypadku” – następnie należy wpisać numer rejestracyjny lub numer VIN auta oraz datę szkody.

SPRAWDŹ NUMER UBEZPIECZENIA OC SPRAWCY

MAM SZKODĘ – JESTEM JEDNEYM WŁAŚCICIELEM POJAZDU

Zawsze możesz zacząć od kontaktu z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99, która poinformuje Cię o wszystkich krokach, które musisz podjąć

Jeśli jesteś poszkodowany – nie zapomnij spisać oświadczenia ze sprawcą lub poprosić policję o notatkę, w której znajduje się informacja kto zajmuje się sprawą.

Takie oświadczenie od sprawcy powinno zawierać:

  • datę wystąpienia szkody
  • numery rejestracyjne samochodów
  • numer polisy ubezpieczeniowej sprawcy
  • czytelne podpisy Twój i sprawcy

POBIERZ WZÓR OŚWIADCZENIA O SZKODZIE

  1. Skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99 i umów się na wizytę w naszym salonie, podczas której razem z doradcą zgłosicie szkodę.
  2. Na wizytę w salonie zabierz ze sobą:
    • Główną polisę ubezpieczeniową w formacie A4 (nie samo potwierdzenie OC)
    • Dowód rejestracyjny samochodu
    • Prawo jazdy osoby, która prowadziła samochód
    • Dowód osobisty
    • W przypadku OC (kiedy jesteś poszkodowany) – oświadczenie sprawcy lub notatkę policji.
    • Przez resztę zgłoszenia poprowadzi Cię nasz doradca.

MAM SZKODĘ – SAMOCHÓD MA WSPÓŁWŁAŚCICIELA

Zawsze możesz zacząć od kontaktu z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99, która poinformuje Cię o wszystkich krokach, które musisz podjąć.

Jeśli jesteś poszkodowany – nie zapomnij spisać oświadczenia ze sprawcą lub poprosić policję o notatkę, w której znajduje się informacja kto zajmuje się sprawą.

Takie oświadczenie od sprawcy powinno zawierać:

  • datę wystąpienia szkody
  • numery rejestracyjne samochodów
  • -numer polisy ubezpieczeniowej sprawcy
  • -czytelne podpisy Twój i sprawcy

POBIERZ WZÓR OŚWIADCZENIA O SZKODZIE

  1. Skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99 i umów się na wizytę w naszym salonie, podczas której razem z doradcą zgłosicie szkodę.
  2. Na wizycie w salonie muszą pojawić się WSZYSCY właściciele samochodu.

Np. jeśli jesteś właścicielem, a Twój partner jest współwłaścicielem – oboje musicie zgłosić się do naszego salonu w celu podpisania dokumentów.

Czy na wizytę w salonie współwłaściciele muszą przyjść razem?

Nie. Każdy właściciel / współwłaściciel samochodu może zgłosić się do nas osobno, aby podpisać dokumenty, jednak ostatecznie sprawa zostanie przekazana dalej dopiero po podpisaniu dokumentów przez wszystkich właścicieli i współwłaścicieli auta.

  1. Na wizytę w salonie zabierz ze sobą:
  • Główną polisę ubezpieczeniową w formacie A4 (nie samo potwierdzenie OC)
  • Dowód rejestracyjny samochodu
  • Prawo jazdy osoby, która prowadziła samochód
  • Dowód osobisty (wszystkich właścicieli i współwłaścicieli)
  • W przypadku OC (kiedy jesteś poszkodowany) – oświadczenie sprawcy lub notatkę policji.

2. Przez resztę zgłoszenia poprowadzi Cię nasz doradca.

MAM SZKODĘ – WŁAŚCICIELEM SAMOCHODU JEST KTOŚ ZNAJOMY NP. PARTNER

Zawsze możesz zacząć od kontaktu z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99, która poinformuje Cię o wszystkich krokach, które musisz podjąć.

Jeśli jesteś poszkodowany – nie zapomnij spisać oświadczenia ze sprawcą lub poprosić policję o notatkę, w której znajduje się informacja kto zajmuje się sprawą.

Takie oświadczenie od sprawcy powinno zawierać:

  • datę wystąpienia szkody
  • numery rejestracyjne samochodów
  • numer polisy ubezpieczeniowej sprawcy
  • czytelne podpisy Twój i sprawcy

POBIERZ WZÓR OŚWIADCZENIA O SZKODZIE

  1. Skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99 i umów się na wizytę w naszym salonie, podczas której razem z doradcą zgłosicie szkodę.
  2. Na wizycie w salonie muszą pojawić się WSZYSCY właściciele samochodu.

Np. jeśli właścicielem samochodu jest twój partner, a współwłaścicielem samochodu jest jego rodzic – musicie pojawić się w trójkę – Ty, partner i rodzic.

Czy na wizytę w salonie współwłaściciele muszą przyjść razem?

Nie. Każdy właściciel / współwłaściciel samochodu może zgłosić się do nas osobno, aby podpisać dokumenty, jednak ostatecznie sprawa zostanie przekazana dalej dopiero po podpisaniu dokumentów przez wszystkich właścicieli i współwłaścicieli auta.

  1. Na wizytę w salonie zabierz ze sobą:
    • Główną polisę ubezpieczeniową w formacie A4 (nie samo potwierdzenie OC)
    • Dowód rejestracyjny samochodu
    • Prawo jazdy osoby, która prowadziła samochód
    • Dowód osobisty (wszystkich właścicieli i współwłaścicieli)
    • W przypadku OC (kiedy jesteś poszkodowany) – oświadczenie sprawcy lub notatkę policji.
    2. Przez resztę zgłoszenia poprowadzi Cię nasz doradca.

MAM SZKODĘ – WŁAŚCICIELEM SAMOCHODU JEST FIRMA

Zawsze możesz zacząć od kontaktu z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99, która poinformuje Cię o wszystkich krokach, które musisz podjąć.

Jeśli jesteś poszkodowany – nie zapomnij spisać oświadczenia ze sprawcą lub poprosić policję o notatkę, w której znajduje się informacja kto zajmuje się sprawą.

Takie oświadczenie od sprawcy powinno zawierać:

  • datę wystąpienia szkody
  • numery rejestracyjne samochodów
  • numer polisy ubezpieczeniowej sprawcy
  • czytelne podpisy Twój i sprawcy

POBIERZ WZÓR OŚWIADCZENIA O SZKODZIE

  1. Skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99 i umów się na wizytę w naszym salonie, podczas której razem z doradcą zgłosicie szkodę.
  2. Podczas wizyty (lub wcześniej mailowo) możemy przekazać Ci dokumenty, które muszą zostać podpisane przez osobę z firmy upoważnioną w KRS jako decyzyjna.

Dokumenty do podpisania to:

  1. Upoważnienie z firmy do naprawy szkody (można dostarczyć je nam mailowo)
  2. Oświadczenie o poziomie odliczenia podatku VAT (można dostarczyć je nam mailowo)
  1. Na wizytę w salonie zabierz ze sobą:
    • Główną polisę ubezpieczeniową w formacie A4 (nie samo potwierdzenie OC)
    • Dowód rejestracyjny samochodu
    • Prawo jazdy osoby, która prowadziła samochód
    • Dowód osobisty
    • W przypadku OC (kiedy jesteś poszkodowany) – oświadczenie sprawcy lub notatkę policji.
    • Podpisane upoważnienie i oświadczenie przez osobę upoważnioną w KRS (można dostarczyć je nam mailowo)
    2. Przez resztę zgłoszenia poprowadzi Cię nasz doradca.

Co z podatkiem VAT podczas naprawy szkody?

W przypadku samochodu, którego właścicielem jest firma – firma MUSI zapłacić podatek VAT od kwoty, którą otrzyma od ubezpieczalni. Zakład ubezpieczeń wypłaca kwotę pomniejszoną o VAT albo 50% VAT. W przypadku podania nieprawdziwych informacji podczas zgłaszania szkody – ubezpieczalnia samodzielnie zweryfikuje czy firma odprowadza VAT czy nie.

Oczywiście VAT firma może odliczyć, dokładnie tak samo jak w przypadku każdej innej naprawy.

MAM SZKODĘ – SAMOCHÓD W LEASINGU

Zawsze możesz zacząć od kontaktu z naszą infolinią pod numerem 32 301 99 99, która poinformuje Cię o wszystkich krokach, które musisz podjąć.

Jeśli jesteś poszkodowany – nie zapomnij spisać oświadczenia ze sprawcą lub poprosić policję o notatkę, w której znajduje się informacja kto zajmuje się sprawą.

Takie oświadczenie od sprawcy powinno zawierać:

  • datę wystąpienia szkody
  • numery rejestracyjne samochodów
  • numer polisy ubezpieczeniowej sprawcy
  • czytelne podpisy Twój i sprawcy

POBIERZ WZÓR OŚWIADCZENIA O SZKODZIE

  1. Skontaktuj się z firmą, która udziela Ci leasingu. Kontakt powinieneś otrzymać podczas podpisywania umowy. To ona decyduje o kolejnych krokach.
  2. Firma leasingowa może wyznaczyć konkretny warsztat samochodowy (wtedy do niego musisz się zgłosić) lub pozwoli wybrać Ci miejsce do dokonania naprawy.
  3. Jeśli firma leasingowa pozwoli Ci zgłosić się do dowolnego warsztatu i chcesz skorzystać z naszych usług umów się na wizytę przez naszą infolinię 32 301 99 99 i poprosić firmę leasingu o upoważnienie do naprawy szkody w naszym salonie.
  1. Na wizytę w salonie zabierz ze sobą:
    • Główną polisę ubezpieczeniową w formacie A4 (nie samo potwierdzenie OC)
    • Dowód rejestracyjny samochodu
    • Prawo jazdy osoby, która prowadziła samochód
    • Dowód osobisty
    • W przypadku OC (kiedy jesteś poszkodowany) – oświadczenie sprawcy lub notatkę policji.
    • Upoważnienie od firmy lesingującej
    2. Przez resztę zgłoszenia poprowadzi Cię nasz doradca.

Faktura w przypadku samochodu w leasingu.

W przypadku kiedy mamy podpisaną umowę z Twoją firmą leasingową – wystawimy fakturę na bezpośrednio na tą firmę. Jeśli jednak zgłosisz się do nas z upoważnienie, a my nie mamy podpisanej umowy z konkretną firmą – wystawimy fakturę na leasingobiorcę, czyli Twój zakład pracy.

W drugim przypadku, aby wystawić fakturę będzie nam niezbędne oświadczenie o poziomie odliczanego podatku VAT podpisane przez osobę upoważnioną w KRS jako decyzyjną. Wzór takiego oświadczenia przekażemy Ci podczas wizyty w salonie lub wyślemy na wskazanego maila.

Co zrobić kiedy masz wypadek samochodowy?

Jak widzicie sama procedura zgłoszenia szkody w momencie w którym wystąpi wypadek drogowy – nie jest bardzo skomplikowana. Najważniejsze to zachować zimną krew i pamiętać, aby spisać oświadczenie o szkodzie lub wezwać na miejsce zdarzenia policję, która odnotuje przebieg zdarzeń. Niezależnie od sytuacji w jakiej się znajdujesz – czy jesteś poszkodowany czy spowodowałeś wypadek – możesz zadzwonić na naszą infolinię gdzie otrzymasz wszystkie informacje, a nasz konsultant poprowadzi Cię krok po kroku.

Zadzwoń: 32 301 99 99

Data publikacji: 4 stycznia 2021r

Autor: Wiktoria Badura

Do góry