loading

Jak działa system wykrywania pieszych i układ hamowania awaryjnego

Bezpieczeństwo to jeden z najważniejszych czynników dzięki którym nasi klienci decydują się na samochody marki Opel. Składa się na to szereg dostępnych systemów, które znajdziemy w wyposażeniu podstawowym lub opcjonalnym.

Układ automatycznego hamowania awaryjnego w Oplu

Czyli AEB – Automatic Emergency Braking, który znajdziemy między innymi w Oplach Astra, Grandland X, Crossland X czy Insignii. Przy pomocy kamery OpelEye i czujników znajdujących się z przodu samochodu, monitoruje on drogę przed pojazdem. W razie wykrycia zagrożenia, najpierw informuje o tym kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i charakterystycznej ikony na desce rozdzielczej, a w wypadku braku reakcji - automatycznie przyhamowuje samochód. Jednym z jego atutów jest fakt, że jeśli pojazd porusza się do 30 km/h system jest w stanie całkowicie zatrzymać nasz samochód.

System wykrywania pieszych w Oplu

Jest to system bezpośrednio połączony z układem automatycznego hamowania. Wykrywa on zarówno poruszające się jak i zaparkowane pojazdy, a także pieszych – dorosłych i dzieci. Układ automatycznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych aktywuje się automatycznie przy prędkościach pomiędzy 8, a 80 km/h, ale całkowite zatrzymanie pojazdu jest podniesione do 40 km/h. Siła hamowania zmniejszająca prędkość potencjalnej kolizji wynosi 0,5g przy prędkości od 40 do 80 km/h. Przy prędkościach od 8 do 40 km/h system może całkowicie zatrzymać samochód.

 

Należy tutaj również wspomnieć, że oba systemy zostały przetestowane również w warunkach autostradowych i wykazały się skutecznością, łagodząc lub całkowicie eliminując następstwa wypadku.

 

Zobaczcie na przygotowanym przez nas filmie jak działa system wykrywania pieszych z układem automatycznego hamowania awaryjnego na przykładzie Opla Insigi:

 

 

Układ ostrzegania przed kolizją w Oplu

Innym, podobnym systemem, który znajdziemy już w większości naszych modeli w wyposażeniu standardowym (np. Opel Insignia czy Opel Astra) jest układ ostrzegania przed kolizją. Układ mierzy odległość od poprzedzającego nas pojazdu - odległość możemy ręcznie zmniejszyć lub wydłużyć w ustawieniach. Kiedy zmniejsza się ona zbyt szybko, system wysyła sygnał dźwiękowy oraz wyświetla charakterystyczny obraz na desce rozdzielczej. Jeśli nie wykażemy żadnej reakcji, system również może samodzielnie przyhamować samochód.

 

Do góry