loading

 

  • Nowa generacja silników: niskie zużycie paliwa i emisja spalin
  • Nowy standard: wszystkie zespoły napędowe spełniają już normę emisji Euro 6d
  • Nowe własności aerodynamiczne: tylko 0,26 Cd
  • Nowe przekładnie: 9‑biegowy automat w wersjach 5-drzwiowej i Sports Tourer
  • Nowe sportowe podwozie: bardziej precyzyjny układ kierowniczy, nowe amortyzatory, tylna oś z drążkiem Watta
  • Nowe technologie: zoptymalizowana przednia kamera i cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy
  • Nowy komfort: podgrzewana szyba czołowa, nowe systemy multimedialne, bezprzewodowa ładowarka

 

Emisja CO2 niższa nawet o 21 procent: Najbardziej wydajna Astra w historiiRüsselsheim.  Nowy Opel Astra będzie miał swoją publiczną premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie (12–22 września). Klienci już mogą składać zamówienia na pięciodrzwiowego hatchbacka (od 76 500 zł; wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce) oraz kombi Sports Tourer (od 80 500 zł). Samochody są oferowane w wersjach wyposażenia Edition, GS Line, Elegance oraz Ultimate. Nowa Astra jest najoszczędniejszą generacją w historii modelu, przy emisji CO2 ograniczonej nawet o 21 procent w porównaniu z poprzednią wersją. W przypadku pięciu z siedmiu dostępnych zespołów napędowych emisję CO2 udało się obniżyć poniżej magicznego progu 100 g/km. Dzięki silnikom i przekładniom zupełnie nowej generacji Opel Astra wyznacza standardy niskiej emisji, plasując się pod tym względem w czołówce klasy kompaktowej.

Ultranowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne w modelu Astra – od 77 kW / 105 KM do 107 kW / 145 KM (zużycie paliwa wg NEDC1: 6,4-4,3 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2-3,2 l/100 km poza miastem, 5,0-3,6 l/100 km przy emisji CO2 125-94 g/km w cyklu mieszanym; zużycie paliwa wg WLTP2: 6,2-4,4 l/100 km przy emisji CO2 147-117 g/km w cyklu mieszanym) – zapewniają dynamiczne osiągi oraz gwarantują najwyższy komfort jazdy. Wałek wyrównoważający w bloku trzycylindrowego silnika, obracający się w przeciwnym kierunku niż wał korbowy, niweluje wibracje. Już podstawowa jednostka jest standardowo łączona z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowa przekładnia bezstopniowa oraz płynnie pracujący 9‑biegowy automat również przyczyniają się do obniżenia spalania i poprawy komfortu.

Istotne znaczenie dla obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 miały skrupulatne testy w tunelu aerodynamicznym. Wersja Sports Tourer ze współczynnikiem oporu czołowego Cd wynoszącym 0,26 należy do najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków. Nowa Astra jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych na rynku.

Dalszym udoskonaleniom poddano sportowe podwozie Astry. Nowe amortyzatory poprawiają komfort. Opcjonalne dynamiczne podwozie ma sztywniejszą charakterystykę, bardziej precyzyjny układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.

Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom w zakresie ograniczania emisji, takim jak filtr cząstek stałych do silników benzynowych (GPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami Diesla, wszystkie nowe zespoły napędowe Astry spełniają już przyszłą normę emisji spalin Euro 6d. Wykonane w całości z aluminium silniki są standardowo wyposażone w oszczędzający paliwo układ start/stop.

Pełna digitalizacja: nowe kamery z przodu i z tyłu oraz cyfrowy prędkościomierz

Opel Astra już oferuje szereg najnowocześniejszych technologii i systemów wspomagających kierowcę, niespotykanych w innych pojazdach tej klasy. Najważniejszym przykładem takich rozwiązań są inteligentne, nieoślepiające reflektory matrycowe IntelliLux LED®. Nowa Astra jest też dostępna z opcjonalnymi, efektywnymi energetycznie 13‑watowymi reflektorami LED. Wśród licznych rozwiązań cyfrowych na uwagę zasługuje nowa zaawansowana przednia kamera, jak również kamera cofania.

Nowa przednia kamera jest mniejsza, ale bardziej wydajna od poprzedniej wersji dzięki szybszemu procesorowi. Teraz rozpoznaje nie tylko pojazdy, ale także pieszych. Cyfrowa kamera cofania dostępna wraz z systemem Multimedia Navi Pro również ma lepsze parametry, a obraz wyświetlany na monitorze jest wyraźniejszy.

Nabywcy Astry mają do wyboru najnowszej generacji systemy Multimedia, Multimedia NaviMultimedia Navi Pro kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Podobnie jak w Oplu Insignii flagowy system Multimedia Navi Pro ma ośmiocalowy kolorowy ekran dotykowy. System Multimedia Navi Pro umożliwia personalizację ustawień oraz reaguje na polecenia głosowe. Usługi nawigacji online sprawiają, że podróż jest bardziej relaksująca. Odświeżony interfejs nawigacji z przeprojektowanymi symbolami zyskał nowocześniejszą estetykę. To samo dotyczy zestawu wskaźników: kierowcy Opla Astry jako pierwsi otrzymają cyfrowy wyświetlacz wskaźników kierowcy. Do wyposażenia pojazdu należy także system eCall służący do wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych.

Przyjemność z jazdy: bezprzewodowa ładowarka i system nagłośnienia Bose

Praktyczna funkcja przydatna w podróży: wybrane modele smartfonów można teraz ładować indukcyjnie za pomocą bezprzewodowej ładowarki.

Składający się z siedmiu głośników oraz subwoofera RichBass, opcjonalny system nagłośnienia wysokiej klasy Bose zamieni nową Astrę w salę koncertową.

Kolejnym rozwiązaniem podnoszącym komfort i bezpieczeństwo użytkowania nowej Astry, zwłaszcza zimą, jest podgrzewana szyba czołowa.

Nowy Opel Astra ponownie wyznacza standardy w swojej klasie, oferując najnowsze technologie przy wzorowo niskich wartościach zużycia paliwa oraz emisji CO2 — zarówno w przypadku silników Diesla, jak i jednostek benzynowych.

 


[1] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

[2] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP [rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151]. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

Do góry