loading
  • „Opel stawia na elektryczność!”: witamy w „OPELHAUS 120” na targach IAA we Frankfurcie
  • Odwaga, czysta forma, niemieckość: stylistyka stoiska nawiązująca do dziedzictwa Bauhausu
  • Od „120 lat” do „Opel stawia na elektryczność!”: firma ze 120‑letnią tradycją wkracza w motoryzacyjną przyszłość
  • Niekonwencjonalna inauguracja: dyrektor generalny Michael Lohscheller otworzy stoisko 10 września o godz. 9:05
  • Rzeczywistość rozszerzona: Corsa‑e i Grandland X Hybrid4 z nowej perspektywy

 Nowoczesne i otwarte: stoisko Opla na targach IAA odzwierciedla wizerunek markiRüsselsheim/Frankfurt. Nowy Opel Corsa i Corsa-e, Opel Grandland X z napędem hybrydowym plug-in oraz nowy Opel Astra będą miały swoje światowe premiery na tegorocznych targach IAA we Frankfurcie (dni dla publiczności: 12-22 września). Kolejnym wyjątkowym debiutantem jest Corsa‑e Rally — pierwszy elektryczny samochód rajdowy dla klientów prywatnych na świecie. Producent z Rüsselsheim zaprasza na swoje wyjątkowe stoisko „OPELHAUS 120” na targach we Frankfurcie. Nazwa stoiska zdradza, czego goście mogą oczekiwać od Opla: głęboko zakorzenionej w tradycji niemieckiej marki ze „120‑letnią historią produkcji samochodów”, a jednocześnie otwartości na nowe rozwiązania. Stoisko wyraźnie nawiązuje do stylistyki Bauhausu wzbogaconej o emocjonalne i nowoczesne akcenty Opla. Jego motywem przewodnim jest hasło: „Opel stawia na elektryczność!”. Prezentując modele Corsa‑e i Grandland X Hybrid4 (zużycie paliwa wg WLTP[1]: 1,6 l/100 km przy emisji CO2 37 g/km; NEDC[2]: 1,6 l/100 km i CO2 36 g/km; wartości wstępne, ważone, w cyklu mieszanym), Opel sprawia, że przyszłość motoryzacji staje się teraźniejszością.

Będzie to można zauważyć już pierwszego dnia prasowego (10 września 2019 r.) na targach IAA, ponieważ tym razem nie przewidziano klasycznej inauguracyjnej konferencji prasowej. Zamiast tego dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller, o godz. 9:05 w bardzo szczególny sposób otworzy stoisko marki (nr D31 w Hali 11.0).

„Z przyjemnością zapraszamy wszystkich gości do „OPELHAUS 120” na targach IAA” — mówi Michael Lohscheller. „Chcemy ich przekonać jak tradycyjna niemiecka marka Opel kształtuje przyszłość motoryzacji. Opel stawia na elektryczność!: teraz realizujemy to hasło, wprowadzając modele Corsa‑e i Grandland X Hybrid4”.

„OPELHAUS 120”: Opel jako tradycyjna niemiecka marka

Samochody marki Opel wyróżniają się odważnym, minimalistycznym i przemawiającym do emocji wzornictwem, precyzją dopracowania najdrobniejszych detali oraz dostępnością dla każdego. Goście stoiska „OPELHAUS 120” z pewnością sami to zauważą i odczują. Liczba 120 odnosi się oczywiście do „120 lat produkcji samochodów w firmie Opel”. Stoisko jest utrzymane w wyjątkowym i odważnym stylu, charakteryzującym się czystością formy i rezygnacją ze zbędnych dekoracji. Jak ujął to Walter Gropius, założyciel słynnej uczelni artystycznej Bauhaus: „mniej znaczy więcej”. Koncepcja ta jest obecna także w produktach marki Opel. Przejrzystość struktury i zrównoważone proporcje są też charakterystycznymi cechami stoiska OPELHAUS. Liczące prawie 1000 metrów kwadratowych stoisko ma układ modułowy — składa się kwadratów o wymiarach 2 x 2 metry, a ustawiony w jego tylnej części główny budynek ma 6 metrów wysokości i jest podświetloną na biało ażurową strukturą. Materiały użyte do budowy stoiska będą wykorzystane ponownie na kolejnych targach motoryzacyjnych w celu zapewnienia spójności wizerunku marki.

Na stoisku można będzie zobaczyć 12 pojazdów, w tym nowego Opla Corsę, Grandlanda X Hybrid4, nową Astrę w wersji pięciodrzwiowej i Sports Tourer, Zafirę Life, Combo Life oraz Insignię. Przejrzysty układ ekspozycji zapewni łatwy dostęp do każdego prezentowanego samochodu.

„e-Path”: Opel stawia na elektryczność — ciepło, otwartość, humanizm

Jednak Opel nie byłby sobą, gdyby do tradycyjnych cech nie dodał elementów ważnych dla współczesnego człowieka. Atrakcją stoiska OPELHAUS będzie „e‑Path” („e‑ścieżka”) podświetlona w ciepłym żółtym kolorze Opla, która spektakularnie przełamuje zasadniczo liniową strukturę ekspozycji. Zgodnie z motywem „Opel stawia na elektryczność!” te pulsujące żółte tony ocieplają stoisko i sprawiają, że emanuje ono światłem i elektrycznością. W połowie „e‑ścieżki”, na okrągłym podium, ustanowiono nowego Opla Corsę-e — samochód elektryczny dla każdego. Elektryczna ścieżka łączy się następnie z tylną ścianą i biegnie w górę ukośnej rampy, na której stoją legendarny Opel Elektro‑GT i Corsa‑e Rally. Cała instalacja stanowi pomost między przeszłymi i przyszłymi rozwiązaniami w elektrycznej mobilności. Obok elektrycznej ścieżki drugim elementem przełamującym uporządkowaną strukturę stoiska jest duże, cyfrowe i podświetlone logo Opla na lewej ściance. W ten sposób marka pragnie zwrócić uwagę na swój wyjątkowy dynamizm i otwartość na nowe, ciekawe pomysły oraz zaprasza wszystkich w podróż w przyszłość mobilności.

Opel dla każdego: otwarty, dostępny, fascynujący

 Nowoczesne i otwarte: stoisko Opla na targach IAA odzwierciedla wizerunek markiGoście stoiska mogą zapoznać się z historią marki Opel od początku produkcji samochodów po najnowsze modele z napędem elektrycznym. Będzie to przyjemne, zróżnicowane i mocno zaskakujące doświadczenie... Obok sklepu Opla z zupełnie nowym asortymentem ustawiono ścianki informacyjne poświęcone kolejnym najważniejszym etapom rozwoju firmy Opel jako producenta samochodów. Za pomocą tabletów i rozszerzonej rzeczywistości goście będą mogli „prześwietlić” Corsę‑e oraz Grandlanda X Hybrid4 i zajrzeć pod maski silników obu modeli. Jeżeli ktoś chciałby dowiedzieć się, jak zbudowany jest zespół napędowy samochodu elektrycznego, wystarczy, że skieruje obiektyw tabletu na prezentowany pojazd, a zobaczy go z zupełnie nowej perspektywy... Odwiedzający będą mogli również uwiecznić swoją wizytę na targach IAA, fotografując się przy dużej, żółtej, interaktywnej i elektrycznej literze „E” pośrodku stoiska Opla. Przewidziano także miejsca na odpoczynek, dyskusje oraz rozmowy ze specjalistami z firmy Opel w typowej dla tej marki nowoczesnej, kosmopolitycznej i przystępnej atmosferze.

Za kulisami:
Informacje o „OPELHAUS 120” na targach IAA

  • Całkowita powierzchnia stoiska: 987 metrów kwadratowych
  • Wysokość tylnej ściany: 6 metrów (maksymalna dopuszczalna wysokość stoiska)
  • Atrakcje: „e-Path” z modelami Opel Corsa‑e, Elektro-GT i Corsa‑e Rally
  • Czas planowania: 11 miesięcy
  • Czas budowy: 17 dni
  • Ekspozycja: 11 pojazdów w dni prasowe, 12 pojazdów w dni dla publiczności oraz 2 pojazdy na podwyższeniu i pakiet akumulatorów do Corsy‑e

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

[1] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP [rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151]. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

[2] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

Do góry